JAKO firmą rodzinną

JAKO pozostanie w przyszłości firmą rodzinną

  • Rudi Sprügel przekazuje przewodnictwo następnemu pokoleniu.

JAKO firmą rodzinną

Po 32 udanych latach na szczycie JAKO, założyciel Rudi Sprügel zostaje nowym przewodniczącym rady nadzorczej i przekazuje odpowiedzialność operacyjną nowej radzie. W jej skład wchodzą nowi członkowie Nadine Sprügel (37, dział zakupów i produktów) jako dyrektor generalny, Yvonne Sprügel (36, wiceprezes ds. Finansów i zasobów ludzkich), Tobias Röschl (37, marketing i sprzedaż) oraz wieloletni członek zarządu Markus Frank (52, Cyfryzacja i logistyka).

„Cieszę się, że mogę przekazać pałeczkę następnemu pokoleniu” – wyjaśnia Rudi Sprügel. „JAKO pozostanie firmą rodzinną w przyszłości, a moje córki, a także Markus Frank i Tobias Röschl, którzy już w ostatnich latach mieli decydujący wpływ na nasz rozwój całego naszego zespołu, będą kontynuować ideę JAKO. Tak jak zawsze: z jasną wizją bycia idealnym partnerem dla wszystkich zespołów i dealerów. I zawsze z chęcią stawiania sobie pytań, akceptowania nowych rzeczy i wspólnego rozwoju. “

Za zakupy i produkt odpowiada Nadine Sprügel, która dołączyła do firmy w 2006 roku po uzyskaniu międzynarodowego dyplomu i była odpowiedzialna za różne działy i obszary rozwoju produktów, zakupów i zapewnienia jakości. „Oferowanie naszym dealerom i klubom odpowiedniego i stale dostępnego produktu było motorem mojego ojca od samego początku. Ta idea, w połączeniu ze szczególnym duchem w kontaktach z klientami, dostawcami i pracownikami, którą podsumowujemy pod hasłem „JESTEŚMY ZESPOŁEM”, jest tym, czym żyjemy do dziś. Również w przyszłości będziemy reprezentować idealną kolekcję sportów zespołowych, stałą dostępność i szybką dostawę, a także bliską współpracę z naszymi dealerami i klubami ”.

JAKO pozostanie w przyszłości firmą rodzinną

  • „Stawiamy na nasz zespół”

JAKO to zdrowa i silna ekonomicznie firma. Yvonne Sprügel, która przyszła do JAKO w 2007 roku i była odpowiedzialna za działy i obszary finansów i kontrolingu- odegrała w tym kluczową rolę. Stwierdza: „Stabilność gospodarcza i finansowa w połączeniu z wysoką bazą kapitałową będzie nadal przedmiotem naszej strategii finansowej”. W przyszłości będzie odpowiadać za finanse i zasoby ludzkie w Zarządzie, aby osiągnąć nasze ambitne cele, będziemy również potrzebować entuzjastycznych, lojalnych pracowników w przyszłości. Dlatego szczególnie koncentrujemy się na oferowaniu naszemu zespołowi atrakcyjnego środowiska pracy. Promujemy rozwój, poczucie wspólnoty i opieramy się na naszych szkoleniach. Ostatnie lata pokazały, że udało nam się przyciągnąć wielu młodych, zaangażowanych pracowników, którzy wraz z naszymi wieloletnimi najlepszymi pracownikami,przeniesie ideę JAKO w przyszłość. W tej przyszłości chcielibyśmy nadal wypełniać tym szczególnym duchem, który również wewnętrznie podsumowujemy, pod hasłem JESTEŚMY ZESPOŁEM, życiem i przekazywać pracownikom, jak ważni są dla naszej firmy. Na przykład już na początku pandemii zapewniliśmy naszym pracownikom bezpieczeństwo i wykluczyliśmy zwolnienia. “

  • „Stawiamy naszych klientów w centrum wszystkiego, co robimy”

W centrum strategii JAKO nadal będzie współpraca ze specjalistycznymi detalistami. „Stawiamy naszych klientów w centrum wszystkiego, co robimy” – mówi Tobias Röschl, który pracuje w firmie od 2007 roku i w przyszłości będzie odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. Koncentrując się na detalistach, firma JAKO stała się w ostatnich latach jednym z największych dostawców na rynku niemieckojęzycznym. Ponadto, osiągnęliśmy również wiodącą pozycję w krajach Beneluksu i obecnie rozszerzamy ją w kierunku Francji. Chcemy kontynuować ten dynamiczny rozwój na konkurencyjnym rynku, opierając się na naszych mocnych stronach w zakresie produktów i dostępności oraz nowych rozwiązań cyfrowych.
Rynek i ogólny rozwój coraz częściej wymagają od nas myślenia JAKO 360 °. Dzięki naszym internetowym sklepom zespołowym, z których już zainicjowaliśmy ponad 5000, koncepcję Teamshop89, w której wspieramy dealerów, którzy strategicznie koncentrują się na biznesie zespołowym i JAKO, oraz nasz nowy obszar produktów “Corporate Teamwear ” będziemy być na stanie od drugiego kwartału, inwestujemy długoterminowo w przyszłość razem z naszymi partnerami handlowymi. Koncentrujemy się również na rozwoju naszej marki. Razem z naszymi partnerami chcemy, aby JAKO było jeszcze bardziej namacalne, atrakcyjniejsze i lepiej znane.

  • „Jeszcze lepiej sprostamy wymaganiom naszych klientów”

Markus Frank podziela to credo: „Cała nasza organizacja jest nastawiona na optymalną obsługę naszych partnerów handlowych.  Nieustannie pracujemy nad dostosowaniem się do ich wymagań i odpowiednią optymalizacją naszego procesu i łańcucha dostaw. Proste, cyfrowe kanały i połączenia zamówień, szybkie, niezawodne dostawy z możliwością dostosowania procesów logistycznych do indywidualnych wymagań, to wymagania stawiane dziś naszej infrastrukturze. Aby to zapewnić, stale inwestujemy w zwiększanie powierzchni magazynowej, a co za tym idzie w zwiększanie stopnia automatyzacji i szybkości dostaw. Dzięki nowemu systemowi zarządzania towarami od 2022 r. Będziemy nadal zwiększać udział zdigitalizowanych procesów i będziemy w stanie jeszcze dokładniej odpowiadać na żądania klientów ”. Markus Frank, który jest członkiem zarządu od 2002 roku,

Główną troską nowej CEO Nadine Sprügel jest strategia zrównoważonego rozwoju firmy JAKO „Nasz zespół na rzecz lepszego świata”: Jesteśmy przekonani, że możemy sprostać aktualnym wyzwaniom, takim jak ochrona środowiska lub uczciwe i przejrzyste warunki produkcji w łańcuchu dostaw- nasi partnerzy. Nasza linia zespołu „Organic” będzie zbiorem bawełny pochodzącej z kontrolowanych upraw organicznych, a dzięki koszulce „World” opracowaliśmy koszulkę wykonaną w 100% z tekstyliów pochodzących z recyklingu. To tylko kilka przykładów. W zasadzie pracujemy we wszystkich obszarach firmy, aby krok po kroku, stawać się jeszcze bardziej zrównoważonymi W tym sensie z niecierpliwością czekam na aktywne kształtowanie przyszłości naszej rodzinnej firmy wraz z naszymi pracownikami, naszymi dealerami, dostawcami, stowarzyszeniami i wszystkimi partnerami JAKO.JESTEŚMY DRUŻYNA!”

[Notatka pochodzi ze strony producenta  https://www.jako.de/en/about-jako/newsblog/jako-will-remain-a-family-company-in-the-future-1257/]

JAKO firmą rodzinną